Coffee Prince


salam…

hoi hoi!!!seperti saia janjikan dalam entri sebelum ni, saia akan citer pasal drama-drama aktres yang saia minat gegila ni. Sapa lagi kalau bukan Yoon Eun Hye!

Yeah, giginya walaupown wabbit tapi sangat comel. Dan dia membuakan saia konpiden untuk senyum dengan menampakkan gigi saia walaupown tak rata.heu heu heu

Sebenanrya, saia minat giler dgn Eun Hye sejak saia menonton My Fair Lady. Tapi sebelum saia ter-borak pasal drama My Fair Lady, saia nak citer dulu pasal Coffee Prince yang saia baru tonton minggu lepas.





Dalam drama Coffee Prince ni, Eun Hye memegang watak Go Eun Chan, budak tomboy. Namun disangkakan lelaki oleh Choi Ha Kyul. Mereka kenal melalui satu insiden ragut di mana Choi Ha Kyul mengesyaki Eun Chan telah berpakat dengan kawannya untuk meragut kawan Ha Kyul.
Disebabkan insiden ragut tersebut, Eun Chan yang bekerja penghantaran makanan miminta ganti rugi kepada Ha Kyul untuk membaiki motornya. Sebaik mereka berjumpa, pelbagai insiden yang jadi seperti Eun Chan yang disangkakan lelaki itu perlu menyamar sebagai gay boy dan kena comolot Ha Kyul bagi merosakkan ‘Blind Date’ yang diaturkan oleh nenek Ha Kyul.

Disebabkan Ha Kyul ni kaki enjoy. Maka neneknya telah menawarkan Ha Kyul untuk menguruskan sebuah Café dan diberi nama Coffee Prince. Pada mulanya Ha Kyul menolak, namun dipujuk ole Eun Chan yang ketika itu sedang mengganggur. Disebabkan Ha Kyul kesemua pekerja café tersebut lelaki dan menyangka Eun Chan juga lelaki, maka Ha Kyul memberi nama café tersebut Coffee Prince.

Macam-macam hal yang jadi sampailah Ha Kyul ni boleh tersuka plak dengan Eun Chan. Disebabkan Ha Kyul menyangka Eun Chan adalah lelaki, dia mengalami masalah. Iyelah, tetiba dia jadi gay plak. Mana tak celaru, kan.

Eun Hye sangat hebak dalam citer ni sebab kalau korang tengok Coffee Prince special, memang Eun Hye betei-betei piggy back Ha Kyul! Dan dia sendiri memang mengaku dia mengangkatnya tanpa ada bantuan. Peh Peh peh!Dah lah laki tu besar! Hebak giler! Selain dari lakonan nya yang berkesan dalam menjayakan watak tomboy. 


 Eun Hye sebagai Eun Chan.

Ocen Travel





Untuk citer ni, saia bagi empat bintang setengah, sebab dia ada ost yang best! Ost citer ni yang paling saia suka adalah Ocean Travel. 

2 comments:

Unknown said...

suke citer nie...tp yg xlogiknye xkan laa xleh espect pompuan kan :)

Unknown said...

rasanya kt sana, klo laki pown smua stok jejambu..mana lar xpenin nk bezakan laki pompuan.heu heu heu

Lilypie